DOTTY beauty & gastro blog

DOTTY beauty & gastro blog

Borsikafüves sütőtökös spagetti

Vegán-sarok #1...

2018. február 15. - DOTTY beauty and gastro blog

Nálam még mindig tarol a sütőtök akár old-school módon magában megsütve, akár krémlevesként, de újabban szívesen főzöm tésztaszószként is.borsikafuves_sutotokos_spagetti_teszta_1.pngUgyan nem vagyok vegán, de szeretnék Nektek vegán recepteket is mutatni, mert úgy gondolom, állati eredetű hozzávalók nélkül is lehet finom ételeket készíteni és jókat enni.

borsikafuves_sutotokos_spagetti_teszta_2.pngHozzávalók:

1 ek szárított borsikafű

2 cikk fokhagyma

1 csokor petrezselyem

1 ek olivaolaj     

2 dl kókusztejszín

0,5 kg sütőtök

spagetti

rozmaring

citromhéj

natúr vegeta, sóborsikafuves_sutotokos_spagetti_teszta_3.pngMióta tudom, hogy tejfehérje érzékeny vagyok, folyamatosan keresem azokat a termékeket, amikkel könnyedén ki tudom váltani a tejet és a tejszínt. Sokat kísérleteztem, próbáltam rizs, zab, szója és kókusz tejszínt is,- ennél a receptnél úgy gondolom utóbbi vált be leginkább.. és, ha már kísérletezés, akkor meg kell említenem a borsikafűvel való első találkozásomat is.borsikafuves_sutotokos_spagetti_teszta_4.pngBár tudtam a létezéséről, mégsem fogott meg annyira, hogy kiváltsam az általam annyira kedvelt frissen őrölt feketeborsot erre. Kár volt nem figyelembe vennem, mert annak ellenére, hogy nem olyan intenzív az íze, mint a fekete szemes verziónak, valahogy mégis működik és feldobja ezt a sütőtökös, kissé édeskés ízvilágot. Szóval ne féljetek, tegyetek vele egy próbát ti is!borsikafuves_sutotokos_spagetti_teszta_5.pngMint mindig, most is azzal kezdtem az egész műveletet, hogy a fokhagymákat kettévágtam és kiszedtem a közepéből a csírákat. Nem csak a hagyma kesernyés mellékízét távolítjuk el ilyenkor, hanem megkíméljük magunkat egy jó kis gyomorégéstől is. Majd apróra vágjuk és világos barnára megfutatjuk az oliván.borsikafuves_sutotokos_spagetti_teszta_6.png

borsikafuves_sutotokos_spagetti_teszta_8.pngMehet hozzá a szintén kisebb kockákra felaprított sütőtök és a csokor petrezselyem fele is. Pár perc alatt a tök megpuhul, kábé kétharmadára összeesik, és kicsit ragacsos, krémes lesz az állaga. Ekkor hozzáöntöm a kókusztejszínt, meghintem sóval, egy kevés natúr vegetával, őrölök rá rozmaringot és citromhéjat is.borsikafuves_sutotokos_spagetti_teszta_9.pngTermészetesen hozzáadom a borsikafüvet is, amit nagy gondosan lecsiborásztam a száráról (mert nekünk csak a picike leveleire és az apró virágaira van szükségünk).borsikafuves_sutotokos_spagetti_teszta_7.pngKözben a tésztát áldentére főzöm – igaz már lassan ránézésre is megy, de azért a biztonság kedvéért folyamatosan ellenőrzöm mikor lehet szűrnöm. A tésztát egyébként soha nem öblítem át hideg vízzel, teljesen fölöslegesnek tartom.borsikafuves_sutotokos_spagetti_teszta_10.pngRászedem a szószt és meghintem friss petrezselyemmel, aztán egy csinos villára tekerve már lehet is falatozni.

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek kövessétek a blog facebook és instagram oldalait is, köszönöm!

Ti szeretitek a borsikafüvet vagy inkább feketebors pártiak vagytok? :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dottybeautyandgastroblog.blog.hu/api/trackback/id/tr9913620656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása