DOTTY beauty & gastro blog

DOTTY beauty & gastro blog

Meggyes szilvás muffin tökmagliszttel

Papírba csomagolt édesség...

2017. június 21. - DOTTY beauty and gastro blog

Mindig is nagy muffin kedvelő voltam – tetszik, hogy nem kell vesződni a szeleteléssel, nem kell maszatolni és összekenni mindent miközben elmajszolok egyet a reggeli vagy a délutáni kávémhoz, praktikus a papír csomagolása miatt és nem mellesleg ezerféleképpen el lehet készíteni.meggyes_szilvas_muffin_tokmagliszttel_xxxxxxxx.pngMost egy meggyes-csokis változatot hoztam Nektek, egy kis szilvával és a tökmagliszttel, remélem szeretni fogjátok.meggyes_szilvas_muffin_tokmagliszttel_2.pngHozzávaló:

1 pohár natur joghurt
1 pohar oliva olaj
1 pohár barnacukor
2,5 pohár finom liszt
1,5 pohár tökmagliszt
2 db tojás
1 zacsi sütőpor
1,5 deci meggylé
4 ek szilva szirup
10 dkg magozott meggy
étcsokoládé

Gyakorlatilag egy klasszikus poharas piskóta receptét formáltam a saját ízlésemre - méréskor nagy segítségemre volt ez a joghurtos műanyag.meggyes_szilvas_muffin_tokmagliszttel_x.png

meggyes_szilvas_muffin_tokmagliszttel_xxxxxxxxxxx.pngEgy tálba beleöntöm a natúr joghurtot (most laktózmenteset választottam, mert vannak a környezetemben laktózérzékenyek és szerettem volna, ha mindenki meg tudja kóstolni ezt a sütit). Mehet hozzá szintén 1 pohár oliva olaj, a barnacukor, a finomliszt (ebből is szintén 1 pohár egyelőre) és a tökmagliszt is.meggyes_szilvas_muffin_tokmagliszttel_xxxxxxxxxx.pngMindehhez hozzáteszem az előtte jól megmosott és megszagolt tojásokat és összefirkálom az egészet szilvasziruppal (igen mondjuk itt kicsit kifinomultabban is rányomhattam volna a szirupot, de nem bírtam magammal és kiéltem művészi hajlamomat – mondjuk most már legalább tudom miért nem ezen a pályán helyezkedtem el..) :D

Ezt a szilva szirupot amúgy egy bio boltban vettem, kb egy ezresért, kevés kell belőle, én már rengetegszer használtam, de csak nem akar elfogyni. Igazán finom szilva íze van, nem mű, nem agyonédesített (komolyan elhiszem, hogy zamatos gyümölcsből készült).meggyes_szilvas_muffin_tokmagliszttel_xxxxxxx.png

meggyes_szilvas_muffin_tokmagliszttel_xxxxxx.pngÖsszekeverem az egészet, majd beleszórom a liszt másik részét is a sütőporral és a meggylével együtt. Imádom a meggyet, a levét sem szoktam kiönteni (vagy felhígítom vízzel szörpnek, vagy sütéskor használom fel tej helyett, hogy lazítsak a tészta állagán – igazán jó vele dolgozni.meggyes_szilvas_muffin_tokmagliszttel_xx.pngMiután habverő segítségével simára keverem a masszát, egy kanállal beleszedek a muffin papírral kibélelt sütőformákba, magozott meggyel és csoki darabokkal szórom meg, majd jöhet rá még egy réteg a tésztából, és még csoki és meggy ízlés szerint.meggyes_szilvas_muffin_tokmagliszttel_xxxx.pngAztán be az előmelegített sütőbe 200 fokra, majd 15 perc sülés után vegyük vissza 180 fokra és bizonyos időközönként vessük alá a „fapálca tesznek” - ha nem ragad rá, akkor már zárhatjuk is el a sütőt.meggyes_szilvas_muffin_tokmagliszttel_xxxxx.pngMiután meghűlt, nincs más dolgunk, mint nekiesni és felfalni az egészet. :)meggyes_szilvas_muffin_tokmagliszttel_xxxxxxxxx.png

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek kövessétek a blog facebook és instagram oldalait is, köszönöm!

 

Ti hogyan készítitek a muffinokat? :)

A bejegyzés trackback címe:

https://dottybeautyandgastroblog.blog.hu/api/trackback/id/tr9312611837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása