DOTTY beauty & gastro blog

DOTTY beauty & gastro blog

Hajápolási rutinom

Avagy így tartsd kordában a göndör fürtjeidet #1 …

2016. július 08. - DOTTY beauty and gastro blog

Föld, tűz, szél, víz, szív együttes erejéből megszületett a Bolygó Kapitánya (helyett!..) az a hajápolási rutin, ami már körülbelül 4 éve bevált nekem és kisebb nagyobb kilengésekkel és kísérletezgetéssel, de követek.gondor_hajapolasi_rutin_1.pngElég sok idő volt, míg megtaláltam azt a kombinációt, amit a legjobban szeret a hajam, mert nehogy azt higgyétek, olyan egyszerű ápolni ezt a gólyafészket. A göndör hajról biztosan sokan tudjátok, hogy alapvetően végtelenül száraz, a hajvégek pedig igencsak hajlamosak a töredezésre. Azt hiszem ezt már csak azzal lehetne megfejelni, ha zsírosodásra is erősen hajlamos lenne, de szerencsére ezt a szuperképességet én nem kaptam grátiszba. :)

Érdekes, hogy nekem egyáltalán nem jött be az, hogy egy bizonyos márkától használjam az egész termékcsaládot. Pedig ezeknél az lenne a lényeg, hogy a hatóanyagok együttesen fejtik ki hatásukat és kiegészítve egymást (és biztosan így is van sok esetben), de lehet, hogy pont a göndör haj (vagy csak az én göndör hajam) a kivétel.gondor_hajapolasi_rutin_3.pngMióta rátaláltam az Yves Rocher Boucles Curls samponra, mindig van otthon tartalékban 1-2 flakonnal. Elég kiadós, 300 ml-es masszív flakonos kiszerelésben lehet kapni, és jó hír, hogy pár havonta kettőt fizet hármat vihet akcióban be lehet belőle tárazni.gondor_hajapolasi_rutin_4.pngMajomkenyérfa kivonatot tartalmaz, ami fixálja a tincseket és ahogy látjátok a kézfejemen, állagra egy folyós, selyemfényű samponról van szó, ami szilikon, parabén és mesterséges színezék mentes! Egy ideig ódzkodtam a „szilinkonmentességétől”, de kár volt, mert ez a sampon komolyan mondom csodákat művel a hajammal. Nagyon jól tisztít, nem nehezíti el a hajszálakat, igaz nem lesz extra puha tőle, de én nem is szeretem, ha olyan kis csúszós a copfom.gondor_hajapolasi_rutin_5.pngÚgy gondolom, ha nem találták volna fel a széles fogú fésűt és a hajbalzsamot, akkor a fejemen egy nagy halom kóc lenne, mert hajbalzsam híján nem tudnék rendezett loknikat felmutatni. Főleg úgy, hogy én két hajmosás között egyáltalán nem fésülködöm, csak hajbalzsamozáskor szántom végig a hajamat. Ehhez nekem legjobban az AVON Advance Techniques bontó fésűje vált be, aminek a nyelén a felirat megszenvedte már a sok használatot, de maguknak a fogaknak semmi bajuk, bírják a rasztásodásnak indult tincsek kibogozását.gondor_hajapolasi_rutin_6.pngA másik segítő társam ebben a műveletben a Garnier Fructis Color Resist Blond Booster sűrű hajkrémje, aminek a színétől ne ijedjetek meg, nem fogja lilára színezni a hajatokat! Ez egy kifejezetten szőke hajra való hajbalzsam (egyaránt festett és természetes szőkére is), úgy tudom nincs még belőle barna hajra való változat sajnos.. De tudok ajánlani ennek kiváltására a barna hajúaknak is egy teljesen univerzális hajbalzsamot, ami a Garnier Fructis Densify tégelyes hajpakolása (ezt is nagyon megkedveltem az utóbbi időben).gondor_hajapolasi_rutin_7.pngSzóval a Blond Booster balzsam sem lágyítja túl a hajszálakat, jó kis tartást biztosít, amit a Garnier Fructis Style Curl Control hajhabjával egészítek ki.gondor_hajapolasi_rutin_8.pngMiután minimálisan (de nem törölköző szárazra) felitattam a fölösleges vizet a tincseimről, felrázom a  flakont és 1 fújásnyit belefújok a tenyerembe és a hajam egészén szétterítem. Amúgy ne egy „feszes” habcsókot képzeljetek el, ez a hab sokkal ritkább, könnyebb állagú, de higgyétek el, ugyanolyan hatásos, mint más társai. Ez számomra a BEST OF és az NO1 egyben! Akármit próbáltam ki eddig, egyszerűen ezt a göndör hajra való habot nem tudtam kiváltani semmivel (sem a Garnier Hydra Curl változatával, mert az sem volt jó). Ettől a habtól viszont szép, rendezett a hajkoronám. Egyébként ad egy jó kis volument is neki, bár arra különösképpen nincs szükségem, de mindenképpen pozitívum lehet.gondor_hajapolasi_rutin_9.pngAz utolsó kis pontot az „i”-re a Manna egzotikus vajai közül a vegytiszta kókuszvaj teszi fel, amit minden alkalommal alkalmazok.gondor_hajapolasi_rutin_10.pngHívhatjuk vajnak, vagy olajnak is (attól függ, hogy a szoba, ahol tároljuk hűvösebb e, mert akkor inkább vajra emlékeztet az állaga, ha melegebb van, mint mondjuk most, akkor olvadásnak indul ez a „massza” és inkább olajra emlékeztet. A hajvégeim töredezését ezzel a kis termékkel akadályozom meg, amikor körülbelül ¾-ed részt megszárítottam, eloszlatok egy fél diónyi mennyiséget ebből a vajból a tenyeremen és a hajam alsó harmadába belenyomkodom.

Azt még szeretném megemlíteni, hogy nekem nem vált be a hajszárítókhoz kapható diffúzor fej, mert megkeményíti a tincseimet és természetellenes lesz a végeredmény. Helyette lehajtom a fejemet, 1 csomónyi hajat a tenyerembe veszek és megszárítom hajszárítóval.gondor_hajapolasi_rutin_12.pngEgy szó, mint száz, nagyon jó dolog göndör hajat birtokolni, mert hétköznap az égvilágon semmit nem kell foglalkozni vele, cserébe viszont megérdemli, hogy hajmosáskor odafigyeljünk rá!

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek kövessétek a blog facebook és instagram oldalait is, köszönöm!

 

Nektek milyen hajápolók váltak be a göndör hajatokra? :)

A bejegyzés trackback címe:

https://dottybeautyandgastroblog.blog.hu/api/trackback/id/tr458874626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása